Tuesday, August 18, 2009

Ayah dan Ibu

Puasa semakin hampir. Teringat le pulak pada mak dan ayah tercinta. Bukannya apa, biasanya kami akan sama-sama sambut puasa. Pada petang tu, kami akan berkumpul beramai-ramai. Emak akan masak rendang ayam. Ayah dan anak2 lelaki duduk bersama. Banyak perkara yang kami bincangkan. Tetapi suasana ini cuma tinggal kenangan. Tahun lepas, kami berkumpul kat rumah Yang Ana. Cadangnya tahun ni, mungkin kumpul kat rumah adik Ida.

Dah nak sambut puasa ni, elok le kita bermaaf-maafan. Saya mengharapkan supaya mak dan ayah sentiasa memaafkan saya terutama sekali sebelum mereka meninggal dunia. Saya meminta supaya isteri tercinta sentiasa memaafkan saya juga atas segala kesilapan zair dan batin. Di kesempatan ini merayu agar siapa saja yang saya pernah terkasar dan berdosa terhadap mereka dapat memaafkan segala kesilapan saya itu.

2 comments:

  1. maafkan sayer penunggu gua...eh ampun mintak maaf yerk gurau2 kot terasa hati jantung erk....moga ramadan kali ini membawa seribu makna n sama2lah kita tingkatkan amalan pada bulan mulia ini erk...

    ReplyDelete
  2. Salam,
    Very touching short article.I do not have both my parents already but I always pray for them. Then, I take this chance to ask forgiveness from you, that you have reminded us such. Ramadan al-Mubarak.

    ReplyDelete