Sunday, January 10, 2010

MONOLOG 1

Sekarang ni macam-macam perkara orang dok perkatakan. Yang terbaru "Allah DiBicarakan". Tak tahu le ape sudahnya. Teringat saya dengan kata-kata 2 orang Guru yang saya hormati.

1. Biar ajelah...Allah tetap terpelihara..yg penting ialah umat Islam..apa sikapnya...

2. Membenarkan dan menyokong orang kristian menggunakan Kalimah Allah boleh membawa kepada kekufuran. Na'uzubillah...

Saya tidak berniat membicarakan apa keputusan mahkamah tetapi saya terdengar ada hujah yang mengatakan bahawa dari dahulu lagi Nama Allah telah digunakan oleh bukan Islam. Satu persoalan adakah sama Allah yang dimaksudkan oleh "Orang Kristian masa kini" dengan Allah yang orang Islam maksudkan. Adakah kita ingin mengizinkan jika orang kristian mengatakan bahawa Allah yang kita sembah sama dengan apa yang mereka maksudkan dalam konsep Trinity itu. Saya juga tertarik untuk mengetahui adakah nama Allah benar2 disebut dalam kitab2 mereka atau sekadar God atau Lord. Sebagaimana yang pernah saya baca,
Dalam Agama SAMAWI memang dinyatakan ALLAH itu sebagai Rabbul Jalil..Namun yang ada ketika ini ialah Kristian yg tiga dalam satu Tuhannya...begitu juga agama yahudi...bukan lagi mengikut syariat nabi Musa a.s. Dalil Al-quran itu ialah untuk Agama Samawi yang belum tercemar macam sekarang...(petikan dari blog Tok Belagak)


Ade pula hujah yang mengatakan adakah kita ingin menghalang orang orang kristian dari menyebut Allah sebagai Tuhan. Dari satu segi jika mereka mengatakan bahawa Allah itu sebagai pencipta alam, tentulah tidak menjadi masalah. Tetapi bagaimana nanti dengan fahaman orang2 Islam di negara ini. Nanti di suatu masa anak2 kita mungkin akan mengatakan bahawa aqidah orang kristian sama dengan orang Islam. Bahaya tu...

Bayangkan suasana melampau di bawah ini.
Tanya orang Hindu:

Hangpa nak pi mana? Saya nak sembah Allah di kuil.

Tanya orang Buddha:

Hangpa nak pi mana? Saya nak sembah Allah di wat.

Tanya orang Kristian:

Hangpa nak pi mana? Saya nak sembah Allah di Gereja.

Tanya orang Islam:

Hangpa nak pi mana? Saya nak sembah Allah di Masjid.

--------------------

Tuhan kita Tuhan yang Esa. Membenarkan penggunaan nama Allah pada tuhan-tuhan lain adalah menyamakan tuhan kita sembah dgn tuhan lain. Dan jugak berlawanan dengan maksud Kalimah Syahadah yang kita sebut saban hari dalam Tahiyat.

Yang jelas, datangnya Islam membetulkan semula fahaman yang salah umat terdahulu. Sedangkan jelas sekali Kristian tidak menerima Rasulullah. Isk, betul lagi ke macam tu..

Ade pula kekawan yang berani mengatakan bahawa dalam kitab2 injil ada disebut nama Allah. Saya minta kawan2 yang macam ni, hati-hatilah. Agenda bukan Islam ni besar dan licik. Tidak terdapat dalam mana-mana terjemahan Injil Latin yang menyebut nama Allah sejak 3000 tahun dahulu. Jika adapun, hanyalah terjemahan di Indonesia dan inilah yang cuba di bawa ke Malaysia.

Saya berharap sangat semua orang Islam berhati-hati membuat kenyataan. Tak kira apa pegangan politik kita, bersatu hatilah. Jangan mudah terpedaya...Apatah lagi melakukan sebarang keganasan. Islam itu Indah....

http://en.wikipedia.org/wiki/Allah


http://sitora09.blogspot.com/2009_02_01_archive.html


1 comment:

  1. hheehhe.....tak baik doakan sayer dapat yang besar...berhati besar takpela...hekhek...

    ReplyDelete